Wednesday 15 May 2013

Hari Guru .

16/5/2013 .bersempana hari guru ni .mesti semua sekolah-sekolah di seluruh Malaysia maraikan di sekolah masing2 kan ?haaa .aku pon ingin mengambil peluang ini untuk mengucapkan 'Selamat Hari Guru' kepada seluruh guru-guru di Malaysia .tambah-tambah cikgu-cikgu yg dok mgajar aku .hahaha .terima kasih kerana sabar dengan perangai dan sikap aku yang chumel ni .hehehe .dari zaman guru di tadika ,hingga la pensyarah yg masih mengajar aku sekarang .yela aku ni kan antara manusia yang agak susah nak mematuhi semua cakap cikgu dan suruhan cikgu .heheh .haa .dan ini lah senarai tmpat/sekolah/ipt yg aku pernah belajar dan maseh belajar .heheh

*Pusat Asuhan Tunas Islam (PASTI)                                                  (1998)
*Tadika Children's Corner                                                                  (1999)
*Sekolah Kebangsaan Iskandar (SKI)                                                  (2000-2006)
*Sekolah Men. Keb. Mergong                                                             (2007-2009)
*Sekolah Men. Voka Alor Star (VOKAS)                                             (2010-2011)
*Universiti Teknologi Mara (UiTM)                                                     (2012-skrang)

ok .kita mulakan perjalanan cerita dizaman persekolahanku semasa aku masuk ke 'pasti' .hehe .pusat pasti ni kawan ayah aku la bgtau yg bagus pusat ni .so ,ayah aku dengan berfikir panjang ,letakkan aku di pusat asuhan tersebut .masa tu aku baru 5 tahun .maybe dorang x larat nak tanggung perbelanjaan aku untuk hntar ke pengasuh kot .letak kt sana murah skit kan .hehehe .suasana sekililing dekat sana ya Allah .hanya tuhan yg tahu .hahaha .nakal ya amat budak2 kt situ .aku pon apa lagi .heaven la kan !!main smpai x ingat dunia .kadang2 tu smpai xmau balik .main ice yang beku2 tu ,panjang pokok curi buah pelam .hahahaha .macam2 lagi lah .best !!disamping belajar pasal agama skit2 .hehehe .belajar skit ,main je lebih .al maklum la ,cikgu2 kt situ pon dh malas nk amek tau pasal kami hehehe .


ok .lepas mak pak aku tgok aku ni dh macam tak terkawal sgt .dorang pindahkan aku ke tadika Children's Corner .masa 2 mmng agak sedih jgak la sebab kna tggalkan kawan-kawan lama .biasa la budak-budak lagi kan time tu .haaha .tpi excited la jgak sbb dapat rasa suasana yang baru dan pembeljaran yg lebih teratur .mcm2 aktiviti aku buat .melukis la ,menari la macam-macam .hehehe .

lepas habes zaman tadika tu .aku dah naik pangkat kezaman sekolah .sekolah yang bertuah tu bernama Sekolah Kebangsaan Iskandar .sekolah ayah mantan perdana menteri kita Tun Dr. Mahathir .peringkat yg berbeza ,suasana yg berbeza dan kwn-kwn yg berbeza .perasaan tu tersangat-sangatlah excited sebab first time pakai baju skolah kan .hehehe .semua baru time tu .dengan bangganya bawak beg roda tu .korang ingat x beg 2 ?hahaha .rasa bangga gila la bila bawak beg tu .hahahaha .aku duduk dekat skolah tu smpai la ke darjah enam :)

bila dh habes zaman sekolah rendah .aku masuk lah plak ke zaman sekolah menengah .hehehe .bila dh masuk sklah menengah tu kita kna la rasa mcm dewasa skit kan .mcm-mcm benda aku nk buat .maklum la dh dewasa la sgt !!hahahaha .mcm-mcm perangai .aku dengan rendah diri dan kechumelan ni pon ikut la dorang .haha .dan yg pling peting !time ni la time nk mgatal ,nk mgorat2 bdak pmpuan .hahaha .maklum la .dh dewasa .haha .aku duduk dekat skolah ni smpai tingkatan 3 je .lepas habes PMR aku terus pindah ke sekolah lain :)


lepas habes je PMR .aku membuat keputusan untuk berpindah ke Sek Men Vokasional Alor Star .sekolah ni serius rasa lain sgt .sebab suasana dia x mcm sekolah-sekolah harian lain .sebab kt situ student skit ja .lepas tu student yg ada pon semua tingkatan 4 dgn 5 je .so semua dh matang la kan .awal2 tu mmng rasa menyesal gila masuk skolah 2 .sbb mcm membosan kan .biasa la masuk skolah pagi ,pastu balik petang plak .gila penat .dh mcm keja pon ada .aku amek cos binaan bangunan dekat sana ,sbb cita-cita aku sebenarnya nk jdi engineer dlm bngunan2 ni .x jadi engineer ,jdi juruteknik pon jadi la hehehe .mcm ayah aku la :) .tapi sbnarnya sekolah ni la sekolah yang paling best yg pnah aku rasa .dengan kwn2 yg best ,cikgu yg sporting dgn student .tambah2 dengan cikgu bidang .heheh .best !!thanks VOKAS !!

dan yang terkini .ini lah tmpat blajar aku .Uitm .dekat merbok sungai petani ja .dekat ja dengan rumah aku .kadang2 tiap2 minggu aku balik rumah .maklum la dekat .hehehe .doakan aku dapat habeska diploma dgn jayanya eh kwn2 ??/ :)


akhir kata .SELAMAT HARI GURU kepada semua guru-guru dalam dunia ni !!terima kasih sbb xknal erti penat lelah untuk mengajar kami menjadi insan yg berguna diatas muka bumi ni !love you all !! <3





No comments:

Post a Comment